woensdag 18 december 2013

spelen met Hennie

Ik bedacht vanmorgen dat ik het beter 'spelen met Hennie' kan noemen. Knutselen heeft in mijn ogen altijd een beetje vervelende bijklank. En als Hennie komt zeg ik ook altijd: Hennie komt bij mij spelen! ;-)
Vandaag hebben we met gelatine 'gespeeld'. Ik had een echte gelatineplaat gemaakt en bij Hennie was die mislukt, maar als alternatief had ze een siliconen bakmat meegebracht. Nadat we daar een dun laagje schuimrubber onder hadden gelegd zodat je toch een beetje 'vering' kreeg, werkte dat ook aardig.
Hennie had een afbeelding van 2 vogeltjes op een tak en daar zijn we mee aan de slag gegaan.
We hebben de vorm heel netjes uitgeknipt en gebruikt als 'resist' of stencil. Soms alleen en soms met andere materialen.
Het grappige is dat je als alles op tafel uitgespreid ligt precies kan zien welke van Hennie zijn en welke van mij. Een heel andere kleurkeuze!
Hieronder een paar van mijn resultaten.


En hier die van Hennie.
Hier zijn de uitgeknipte vogels nadat de afdruk was gemaakt en ze dus onder de verf zaten afgedrukt op een andere lap.




Als laatste nog een experiment met gelatineprint en plakband. Heel leuk, al zou ik zo gauw geen goede toepassing weten.

4 opmerkingen:

Leny Huneman zei

Blijft leuk om te doen.
Plak je het plakband op de gelatine of op de te bedrukken stof/papier?

Jo Huijsman zei

Bijzonder leuk

Hannie de Beer zei

Een erg leuke bezigheid met mooie resultaten, en zo vlak voor Kerst!

Leny Huneman zei

Dankjewel voor je antwoord via het forum. Ik vind het resultaat heel verrassend. Ga het ook eens proberen.