woensdag 4 december 2013

knutselen met Hennie

Zeefdruk Hennie

Zeefdruk Joke

Zeefdrukken Hennie

Zeefdrukken Hennie

Zeefdruk Joke

Zeefdruk Joke

Zeefdruk Joke

Dubbele zeefdruk Joke

Zeefdruk Hennie

Zeefdruk Joke

Dubbele zeefdruk Joke

Overzicht beide
Twee weken geleden heb ik een workshop zeefdrukken gedaan bij Els van Baarle. Vandaag samen met Hennie aan het experimenteren geweest. We hebben Trapsuutjesverf gebruikt en gemerkt dat dat dus kennelijk indroogt! Van sommige potjes kon je de verf snijden. Ik weet niet precies hoe oud ze zijn, maar een paar jaar toch wel. Het is kennelijk een beetje afhankelijk van de kleur, want anderen waren nog gewoon dik vloeibaar. Je gebruikt wel heel veel verf met zeefdrukken, dus het is wel een dure grap. In dit geval was het goed dat er eindelijk eens gebruik van werd gemaakt. Eigenlijk gebruik ik zelden textielverf. De dingen die ik maak hoeven niet gewassen of gedragen te worden, dus gebruik ik meestal gewoon acrylverf. Textielverf heeft wel een mooiere glans, maar is ook veel duurder.
Op de foto's boven kun je de resultaten van vandaag zien. We hadden een eenpersoonslaken in de lengte doormidden gedeeld en ieder een helft bedrukt.
Geslaagd experiment vinden we zelf. Verschillende technieken uitgeprobeerd. Ook verschillende drukken over elkaar. Ik vind het wel heel lastig  om te bepalen wat over wat kan. Maar volgende keer worden de lappen vast mooier.

7 opmerkingen:

Aart zei

Mooie resultaten hebben jullie gekregen. Als je Ureum aan de verf toevoegd, blijft deze langer vochtig, droogt dus niet zo snel op. Ureum koop je bijvoorbeeld bij Stof tot verven.
http://quiltaart.blogspot.nl

Ineke zei

Ik vind ze nu al mooi. Heb je sjablonen gebruikt?

vrouw Hommel zei

Ziet er wel weer heel ingewikkeld uit. Zo leuk dat jullie dat iedere keer samen doen.
Je give away is gearriveerd hoor, foto ervan staat op mijn blog. Ze krijgt echt een heel mooi plekje straks, ze hangt nu nog even in de woonkamer en ik wordt er blij van!

Unknown zei

Ik heb je blog via een andere blog gevonden, jeetje wat maak je mooie dingen :) Wat een creativiteit. Leuk!

Hannie de Beer zei

Erg mooie resultaten Joke. Op deze manier gebruik je inderdaad veel verf. Het kan natuurlijk ook op een voorgeverfde lap met procion.

Janny de Roo zei

Om te kwijlen, wat mooi....! Textielverf verdun ik meestal met een klein beetje water...weet niet of het goed is, maar dan heb je wel minder nodig !

mariet zei

Prachtig!Goed idee, ik ga er ook weer mee beginnen.....