zaterdag 9 februari 2013

EPOXY GIETEN

Vandaag heb ik samen met Hennie een masterclass epoxygieten gedaan bij Bart, mijn vroegere schilderdocent.  Epoxy is een soort kunsthars die gemengd kan worden met acrylverf zodat je allerlei kleuren kunt maken. Vervolgens hebben we die kleuren uitgegoten over een witte kunststoffen plaat (het blad van een Lacktafeltje van Ikea).
Al gietend maak je dan eigenlijk een schilderij zoals je hierboven kunt zien. Deze is niet van mij. Ik heb het plaatje gepikt van de internetpagina van Barteljee waar we de workshop hebben gedaan. De mijne is natuurlijk veeeeel mooier ;-). Ik had geen fototoestel bij me en het moet een paar dagen uitharden voor het vervoerd kan worden dus jullie moeten nog even wachten op een foto van het eindresultaat. Woensdag kunnen we ons werk ophalen.
Wij wilden niet zozeer zo'n schilderij maken, maar vooral het materiaal leren kennen om het dan op onze eigen manier te gaan gebruiken. Als je het b.v. op een licht ingevette glasplaat giet kun je het er ook weer afhalen als het uitgehard is en dan heb je een doorzichtige plaat. Je kunt je voorstellen dat je dat ook heel mooi over fragiel textielwerk kunt gieten zodat het een geheel wordt.
Hier kun je zien wat Bart allemaal doen met Epoxy

4 opmerkingen:

Ineke zei

Wow, dat is pas leuk. Weer een hoop nieuwe mogelijkheden.

Hannie de Beer zei

Dit is echt bijzonder, Klasse hoor!

Anoniem zei

Klinkt leuk!

christina zei

je maakt me heel nieuwsgierig