maandag 13 augustus 2012

GELATINEPRINTEN

Ik ben al weer even terug, maar aan werken ben ik nog niet toegekomen, dus was er ook niet veel te melden. Afgelopen 2 zondagen heb ik op Place d' Ary gelatineprinten gemaakt. Daarvan hier wat foto's.


1e afdruk

Zgn. ghostprint

Hier had ik eerst al een kaart van afgedrukt vandaar de lichte plek.

Ghostprinten op kaarten

Ook nog een paar labels

En heel veel boekpagina's
Er zijn wel een aantal geslaagden bij. Mijn 'verfdoos' raakt nu wel aardig vol met achtergrond stofjes en papieren.
Ik had de gelatineplaat van de 1e zondag bewaart in de koelkast en hij was nog goed. Alleen zat er een grote scheur in, maar ach, dat is extra. Aan het eind van de 2e dag zaten er wel 5 grote scheuren in ( op de 2e foto zie je ze goed) en door het warme weer begon de plaat ook aardig weg te smelten.

4 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Met gelatine krijg je toch nét weer even mooiere afdrukken dan met de gelliplate,doordat er bechadigingen aan de plaat komen. Geeft weer heel verrassende resultaten! Zeker je boekpaginas zijn prachtig!

Beth zei

Great stuff and the last 2 pictures of the tags and printing on newspaper are just wonderful.

meta zei

juist mooi, die scheuren!

Marrie-jette zei

Ik vind je afdrukken erg mooi!(En die hond is om te zoenen,daar zou ik verliefd op worden...)