zondag 5 augustus 2012

TERUG VAN VAKANTIE


Weer terug uit het zuiden van Frankrijk. We zijn in de Auvergne en de Drome geweest. Mooie gebieden, indrukwekkende bergen soms. En een kapotte knie door wegrollende steentjes. Het leek wel alsof ik met schaatsen op het ijs stond. Ineens lag ik bijna in een spagaat.
Maar dat mag de pret niet drukken.

Ik moet altijd weer even acclimatiseren als ik weer thuis ben, maar vandaag moet ik weer aan het werk: Place d' Ary!
Hopelijk blijft het droog. Ik heb een grote gelatineplaat gemaakt en daar ga ik vandaag mee werken.
Misschien levert het wat cursisten op, dat zou leuk zijn.

Gisteren zijn we in Heerenveen geweest, we hebben nl. in de vakantie besloten dat we een hond willen en we zijn bij een fokker geweest. Over 2 weken kunnen we onszelf de trotse eigenaars van een Schapendoespup noemen! Het is zo'n 15 jaar geleden dat ik een hond had, het zal dus wel weer wennen zijn. Nu alle kinderen al een paar jaar de deur uit zijn hebben we alle vrijheid en dat is dan dus weer over. Niks op zondag tot 11.00 uur in mijn ochtendjas lopen meer, hond uitlaten!
Maar sinds de poes een paar maanden geleden overleed hebben wij een huisdierloos huis en dat vindt ik ook helemaal niks.
Ik heb nog geen foto's want ik weet nog niet welke pup het gaat worden. Je mag niet kiezen, de fokker wijst toe. Uitgaande van het karakter van de hond kijkt ze welke koper het beste bij welke hond past. Dus welke het wordt is nog een verrassing.

9 opmerkingen:

meta zei

Hoi Joke, leuk een hond!

Aart zei

Fijn Joke, dat jullie weer terug zijn en hebben genoten. Spannend een schapendoespup, geniet nog even van je rust, want je zult straks aan de bak moeten.
http://quiltaart.blogspot.nl

christina zei

Ik heb eerst maar es een foto gezocht van een schapedoes, want ik had er geen beeld bij. Lijkt me een heel bewerkelijke vacht. Maar daar zullen jullie zeker over nagedacht hebben. Het lijkt me sowieso erg moeilijk om te beslissen welk soort hond je wilt hebben. Bij ons overkomt het ons steeds. dan wordt bij de buren een nestje geboren en ga je voor de bijl.
En ook een hond kan uitslapen hoor. geen enkel probleem.

Frederika zei

Leuk dat je weer voor een hond gekozen hebt. Kan me goed indenken dat een huis zonder dieren erg stil is. Ik zou af en toe de dieren een dagje kwijt willen, maar daarna ook snel weer teug. Je krijgt veel gezelligheid van ze.

Janny de Roo zei

Joke, ik had het idee, dat jullie nu eerst op vakantie gingen....Heb niks gemist dus ......Leuk van die hond, ik kan ook niet zonder huisdier.....maar als ik moet kiezen, dan kies ik voor katten.....Niet zo bewerkelijk....!

Hannie de Beer zei

Fijn, dat je er weer bent! En vandaag weer een Place D'ary. Ik heb even gewacht met de foto's die ik enkele weken geleden maakte te
plaatsen tot je terug was!
Sterkte straks met de hond .Net als Janny heb ik ook graag een huisdier,maar dan toch een kat!

joke zei

Ik heb ook al 15 jaar geen hond meer gehad. Toen mijn vorige hond dood ging wilde ik het mijn poes niet aandoen om een nieuwe hond te nemen. Maar nu de poes dood is toch maar weer een hond, maar inderdaad veel bewerkelijker.

Beth zei

Congrats on the puppy to come. I Googled the dog which I've never heard of. So sweet. I love puppy breath. Did you actually break your knee of was that a bad translation?

Hélène zei

o, leuk een hond, ik heb al 43 jaar een hond, ik zou niet zonder kunnen,en wat uitslapen betreft,wij moeten om half negen vragen of hij aub mee wil wandelen, onze Escher, een grote airdale van 4 jaar slaapt graag uit.En Joke, Heerenveen ligt vlakbij Steenwijk hè, ik wil maar zeggen, de koffie of thee is altijd bruin Hélène