maandag 19 september 2011

DROGE LAPPEN VOOR BOEKJE

De lappen die ik vorige week heb geverfd zij natuurlijk inmiddels droog en veel mooier geworden dan ik dacht.
acryl"inkt" op droge lap

verdunde acrylverf

acryl'inkt' op natte lap
De droge lap met acrylinkt is niet veranderd maar de natte lap en de lap met zelf verdunde acrylverf zijn bij het drogen veel mooier geworden. De natte lap heb ik later nog wel met een pipetje met verf bedruppeld.
In 1e instantie had ik de "inktlappen" met een sprayflesje bespoten.
Als ik deze resultaten zie denk ik dat ik toch verdunde acrylverf blijf gebruiken.Bijkomd voordeel is dat de lap daar stijver van wordt. Voor een boekje is dat wel prettig. De met vloeibare acryl geverfde lappen zijn nog net zo zacht als wanneer je Procion zou gebruiken.

2 opmerkingen:

christina zei

Nu ik deze prachtige lappen zie weet ik weer waarom ik zo gek ben op paars.

vrouw Hommel zei

Wat leuk om die verschillen zo te zien. En dank je wel voor de uitleg voor het vlies , na mijn vankantie wil ik dit zeker eens gaat uitproberen want ik vind het effect zo mooi.