zaterdag 24 september 2011

CREATIEVE PASTA



Ik had al eens verlekkerd naar een you tube filmpje zitten kijken waarin de Sixxiz Vagabond werd gedemonstreerd, maar mijn budget laat zo'n apparaat niet toe. En het zou ook wat overdreven zijn. Als je kaarten maakt of scrapbooks maak je waarschijnlijk regelmatig gebruik van zo'n ding als je hem hebt, maar voor mij zou het incidenteel zijn. Maar de embossingfolders die je in zo'n apparaat gebruikt om allerlei structuren in je papier aan te brengen waren deze week bij Hobbyvoordeel in de aanbieding (3 voor € 10,00) kijk dat is nou wel te doen. Ik dacht : ik neem er 3 en dan ga ik eens kijken of ik er iets mee kan als ik zelf papier schep. Op de blog van Hannie had ik gezien dat ze reliefplaten voor paintsticks had gebruikt om zelf papier met relief te maken. En ik heb zelf ook al eens net geschept papier op kant gedrukt om een motief in het papier te krijgen. Maar toen ik thuis was en nog een beetje over zo'n embossingmachine zat te denken bedacht ik ineens dat ik zo'n ding heb. Met handbediening weliswaar, maar dat mag de pret niet drukken.
En jawel  ik heb prima afdrukken met de ..............pastamachine!!!!
Heb ik toch mooi € 175,00 uitgespaard! Kan ik me straks in oktober op de Wol- en handwerkbeurs in Ahoy lekker uitleven.
Hieronder nog wat foto's van de reliëfs. Ik ben er even met de verfroller overgegaan zodat je de motieven ook op de foto ziet.


Ik vindt het wel een leuk idee om gescheurde stukjes hiervan b.v. in een collage te verwerken.
Binnenkant dan ook maar weer eens papierscheppen, om te kijken of dat ook lukt.

6 opmerkingen:

Catharina Maria zei

Ja , wie niet "rijk" is moet slim zijn , een steengoed idee !!
Groetjes ♥RINI♥

Anoniem zei

Dat vind ik echt gaaf!Ben dol op dingen die je overal voor kunt gebruiken...

Groet Marrie-Jette.
(van marriejetjesquiltjesenzo die hopelijk weer heel snel online is).

Janny de Roo zei

Wat een vinding...!

ina zei

super idee

christina zei

Wat ben je weer innovatief bezig en heerlijk om tot de ontdekking te komen dat dingen ook gebruikt kunnen worden waar ze niet voor bedoeld zijn.

Hannie de Beer zei

Wat een goede vondst om de pastamachine te gebruiken!Worden meteen ook heel artistieke afdrukken met wat verf erop.
Ik zag dat ik een heel stel berichten achterloop bij je. Wat is er weer veel moois langsgekomen: Het boekje voor Christina, en het mooie werkje met veertjes van de kippen.Hoe bedenk je het?
Super allemaal.