donderdag 15 september 2011

CHRISTINA'S BOEKJE


Ik ben begonnen aan het boekje voor Christina. Eerst maar het gaas geknipt, dat is altijd een vervelend karweitje. Al die scherpe punten.

Toen papier geschept met het gaas, als het morgen droog is ga ik het kleuren.

Daarna een paar lapjes geverfd zodat ik kan kiezen. Ik heb pasgeleden aquatint gekocht, dat is hele dunne arylverf. Net zo iets als acrylinkt denk ik. Dat heb ik nu voor het eerst op stof gebruikt. Eerst op een droge lap en daarna op een natte uitgewrongen lap en bestrooid met zout. De laatste lap is gewoon verdunde acrylverf.  Wat een kleurverschil zelf verf verdunnen of dunne verf kopen. Het pigmentgehalte is dan veel hoger natuurlijk. Het is ook wel veel duurder in gebruik. Om verdunde acrylverf te maken heb ik maar een klein beetje verf nodig en een pot verf van een halve liter is niet veel duurder dan een potje verdunde verf van een halve deciliter. Ik heb op de acrylverf ook zout gestrooid, maar dat heb ik net gedaan, dus ik weet nog niet of het effect heeft.

De collage van draadjes heb ik ook al gemaakt, maar nog niet uitgespoeld. Dat doe ik morgen als ik er nog een paar heb gemaakt. Dan kan ik het spoelwater optimaal gebruiken.

4 opmerkingen:

vrouw Hommel zei

Ja sorry hoor maar ik ben weer snel, is echt toevallig.
Wat leuk dat je de opbouw van een boekje zo laat zien, ik vroeg mij al af waar je allemaal voor moet doen om zoiets moois te kunnen maken.

Catharina Maria zei

Daar ben ik echt blij mee dat je alles laat zien hoe je werkt , wie weet kan ik het dan ook eens gaan maken dat fantastische Joke boekje !Ach , er zijn hier zoveel leuke dingen die ik zo wel wil maken .
Lieve groet ♥Rini♥

Hannie de Beer zei

Leuk, dat je alle bewerkingen laat zien .Het papier scheppen deed ik ook al eens, maar dan met fijn horregaas. Hiermee krijg je veel interessanter papier! Ik zal de volgende bewerkingen ook eens gaan volgen
Succes!

christina zei

Fantastisch om te zien hoe mijn boekje gemaakt wordt. Ik ben er nu al blij mee.