zondag 8 april 2012

SPIEKEN BIJ DE COMMERCIE

Altaar Aphrodite


Gisteren heb ik de workshop "Spieken bij de commercie" van Hilde Salverda (Kunst&Marketing/Cadeauwerkplaats) gedaan. Heel veel handvatten gekregen om te kijken naar b.v. wie mijn doelgroep is, hoe ik die het beste kan benaderen enz. Ik ben heel benieuwd of ik het ook in de praktijk kan toepassen. Ik zie ook wel dat op kunstmarkten de kraamhouders met de makkelijkste babbel ook het meeste verkopen, maar ik ben daar gewoon niet goed in. Ik weet nooit wat ik moet zeggen en ik ben altijd bang dat mensen er niet op zitten te wachten om aangesproken te worden. Wat  heel leuk was: de workshop was bij mij thuis en een aantal van mijn medecursisten (allemaal kunstenaars) wilde graag even mijn werk zien en ze waren heel enthousiast over mijn werk. Ik heb zelfs werk verkocht aan een van hen. Zie foto hierboven.
Ik ben heel benieuwd of ik er echt iets mee kan doen. Er was een dik werkboek bij de cursus, met allemaal oefeningen die ik nu moet gaan doen.
Hilde gaat ervan uit: het is wel crisis, maar er zijn nog genoeg mensen met geld die wel kunst willen kopen, je moet ze alleen vinden. Daar hopen we dan maar op.


Fijne dag,
Joke

5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ja, het werk aan de man brengen is niet gemakkelijk,maar toch heb je dit prachtig werk verkocht! En ik ben het helemaal eens met de uitspraak van Hilde!
Goed dat je zo'n cursus volgde,helpt zeker mee in de toekomst.

Frederika zei

Leuk om zo'n cursus te volgen. Daar heb je waarschijnlijk hele bruikbare tips gekregen. Succes.

Sonja Thalen zei

Je bent gewoon verlegen, niets mis mee, toch...
Fijn dat je wat verkocht hebt.

Janny de Roo zei

Joke, zoals je weet staan wij ook op markten en ik heb het zelfde euvel als jij. Mijn man is een beetje minder verlegen gelukkig, zodat wij ook af en toe nog wat verkopen. Mijn instelling is: als mensen belangstelling hebben dan vragen ze wel, maar schijnbaar gaat die vlieger niet altijd op....! Deze verkoop streelt je ego even weer en dat mag want je maakt prachtig werk !

christina zei

Nooit geweten dat hier ook workshops in gegeven worden. Gelukkig ben ik juist op kunstmarkten helemaal niet verlegen, maar merk dat mensen weinig geld over hebben voor handgemaakte dingen.

Ben heel benieuwd of je nu, met allerlei handvaten, beter zult gaan verkopen.