donderdag 15 maart 2012

GEEN INSPIRATIE


Het is alweer een week geleden zag ik dat ik een post heb geplaatst. Ik heb niet zoveel te melden. Op een of andere manier komt er weinig uit mijn handen. Ik ben niet echt geïnspireerd, ik rommel maar wat aan.

De Veldhovenquilt is ook nog steeds niet af. Ik weet niet zo goed hoe ik verder moet, heb al een paar dingen geprobeerd en weer uitgehaald. Het boek waar ik aan bezig was heb ik al zeker 3 weken niet meer in mijn handen gehad. Gisteren ben ik met een vriendin een ochtend bezig geweest met bijenwas, dat was ook zeker een half jaar geleden en zij wilde het graag eens proberen. De foto hierboven is het resultaat tot dusver.
Ik heb ook voor het eerst in mijn leven geweven. In mei exposeert Steekplus in het Wevershuis met als thema "Het Wevershuis". Dus ik dacht: Laat ik voor de gelegenheid eens iets weven. Het is niet 'mijn ding' zoals ze dat tegenwoordig zeggen. Alleen al het spannen van de schering. Ik heb dus maar iets kleins gedaan en achteraf bedacht wat het moet worden. Eerst dacht ik het als strook te gebruiken op een quilt, maar ik kon er niets bij verzinnen en een effen quilt met alleen een geweven strook is het niet echt, toch?
Het is een Leporello op pootjes geworden. Maar nu moet ik nog steeds iets verzinnen om hem mee te decoreren en dat verzinnen lukt gewoon niet. Waarschijnlijk omdat het moet. Normaal begin ik met iets uit te willen beelden en nu moet er iets komen wat binnen een thema past en dus eigenlijk niet uit mijzelf komt.
Ik heb (om toch een beetje bij mezelf  en mijn Godinnen te blijven) besloten dat ik het verhaal van Athena en Arachne uit wil beelden. Athena is de Godin van o.a. de weefsters en Arachne was een sterveling die opschepte dat ze beter kon weven dan Athena zelf. Om een lang verhaal kort te maken, het eindigde ermee dat Athena verloor en in haar woede Arachne in een spin veranderde.(Arachnida=Latijn voor spinachtigen)
Volgende week vrijdag moet het af zijn, want zaterdag is de Steekplusvergadering en het zou handig zijn als ik het dan in kon leveren, dan hoef ik niet zelf naar Leiden.
Voor degenen onder jullie die vrijdag naar de Textielplusdag gaan: tot 13.30 zit ik achter de Textielplus tafel te demonstreren.

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Toch wel weer iets moois gemaakt met bijenwas! Het is best leuk om daar eens mee te werken. Ik volgde een workshop bij Gil de Vloo vorig jaar , en er verder niet veel meegedaan. Maar daar moet verandering in komen!
Je leporelleo is weer echt een werkje van jou.Heel apart!

Janny de Roo zei

Net wat Hannie zegt: je werkjes geven aan wie de maakster is. Die inspiratie komt vaak op het laatste moment he en dan moet je er even "stevig" tegenaan. Het lukt je vast Joke, ik zal voor je duimen ...!

Joke Hardenbol zei

Miijn 1e workshop was ook bij Gil de Vloo. Daarna heb ik er nog een bij Cherilyn Martin gedaan. Die gebruikt weer andere technieken. Maar het is inderdaad een heel leuke activiteit.