maandag 5 maart 2012

BIJPRATEN


De eerste week van mijn 'niet bloggen' was er gewoon niets te melden. Ik zit van alles te proberen met mijn Veldhovenquilt, maar die mag ik niet laten zien. En de pagina's van het journaal daar wilde de inspiratie niet voor komen.
Afgelopen week ben ik in eerste instantie 4 dagen bezig geweest met het plaatsen van een nieuwe schutting (uit creatief oogpunt gezien niet zo interessant dus). De oude schutting was echt op  en onze buren stellen erg prijs op "netjes" dus we waren er al eens terloops op aangesproken dat hij aan vernieuwing toe was. Maar we zagen zo tegen de klus op, 15 meter schutting, 16 palen ingraven. Afgelopen weekend zijn 4 (schoon-)kinderen komen helpen en daarna zijn Floor en ik nog 2 dagen bezig geweest om het af te maken. Het moest echt nu gebeuren want de kippen moeten dan tijdelijk buiten hun ren gesloten worden omdat ze anders misschien weglopen en in de meivakantie is de tuin al aardig uitgelopen en wordt dan volledig door de kippen gesloopt. Want echt, mocht je je tuin opnieuw willen aanleggen, huur een paar kippen en in een week tijd is er niets meer van je tuin over. Maar gelukkig was het heerlijk weer, voor hetzelfde geld sta je in deze tijd van het jaar in een sneeuwbui.
Maar nu staat er een mooie nieuwe schutting. En doordat dit licht hout is (de vorige schutting was donkergroen geverfd door de vorige bewoners) is er ook zoveel meer licht in de tuin. Op de foto zien jullie wel dat we niet van het 'winterklaarmaken' van de tuin zijn. We laten altijd alles zoals het is tot het voorjaar. Zo hebben de vogels er het meeste plezier van. Ze zijn nu al nestmateriaal aan het verzamelen en dat ligt er genoeg.
Daarna ben ik 3 dagen een workshop gaan doen met Nynke van Amersfoort, maar daarover morgen meer.

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Altijd fijn als er weer een "rot"karwei klaar is. Maar jammer van de tijd die je dan niet aan je hobby kunt besteden!
Ben wel nieuwsgierig naar wat je maakte. Even wachten tot Veldhoven?

Unknown zei

Fijn dat je hulp heb gekregen van je (schoon)kinderen.
Wij hebben ook kippen en inderdaad ze wroeten de hele tuin om.
Nu weer tijd voor creatieve dingen.
Groet Thea