maandag 14 december 2015

Balen!

Ik ben bezig aan een nieuw werkstuk en daarvoor heb ik tussenvulling nodig. Ik heb dat ooit gekocht tijdens een wol- en handwerkbeurs en speciaal gevraagd om tussenvulling die meegeverfd kan worden omdat ik de zijkanten niet afwerk en de tussenvulling dan zichtbaar is. Heb ik zondag de tussenvulling geverfd, pak ik vanochtend de lap van de lijn blijkt maar een kant geverfd te zijn! Aan de achterkant zit een soort vlies dat de verf niet heeft gepakt. Alleen door de gaatjes in het vlies zie je de kleur. En dat vlies is dus ook aan de zijkant zichtbaar.
Nu heb ik met een scherp schaartje de zijkanten een beetje schuin bijgeknipt zodat de achterkant wat verder terug ligt. Hopelijk valt het dan niet op. En de stof die helemaal achterop komt strijk ik er maar met vliesofix op de vlieskant vast zodat je de achterkant van de tussenvuling echt niet kan zien. Alleen een beetje jammer dat mijn vliesofix nu net op is :-(

Ik heb dit weekend ook mijn doos met organza opgeruimd, want dat was zo'n rommeltje dat ik niet meer kon zien welke kleuren ik had.
Nu netjes geordend, allemaal in een wc papier rolletje stoken zodat ze mooi rechtop blijven staan (moest ik wel heel lang voor sparen en de wc papier rolletjes zijn ook niet meer wat ze vroeger waren, veel slapper). Nu hopen dat het me lukt om ze zo te houden ;-).

6 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Vervelend ja, je kunt alleen 100% katoenen vulling mooi verven. Maar zo toch ook een oplossing , je zou het ook met lijmspray kunnen vastzetten?
En keurig weer je organza . Ik heb het op kleur gesorteerd in plastic zakken , plat in een kratje , je zit dan niet telkens met kreukels voor gebruik!

Marlien zei

Oooh herkenbaar.
Ik kocht pitjeskatoen op marktplaats.
Ging er op roesten maar het pakte niet.
Ik dacht dat het door stijfsel kwam, dus ging het wassen.
Na het wassen bleek het stretch dat ook nog heel erg kreukt.
Heb er vele meters van.:'(

Gelukkig ben jij creatief genoeg om het op te lossen en er toch iets moois vsn te maken.

Beth zei

I love any kind of organization. (Not to mention all those luscious colors of organza)

Jo Huijsman zei

Een goed idee om de organza op te ruimen en inderdaad wat een pecht.
Toch heb ik weer veel geleerd, ik was nog niet op het idee gekomen om de tussen vulling te verven.

Joke Hardenbol zei

Dank je wel voor de tip Hannie, die heb ik wel. Nooit gebruikt, dus daar heb ik geen erg in.

Janny de Roo zei

Jammer dat de verf niet pakte, maar je organza staat er weer mooi overzichtelijk bij....misschien ook iets voor mij, ofschoon de tip van Hannie ook wel wat lijkt voor mij....
Fijne Feestdagen Joke !