maandag 21 januari 2013

SNEEUWVERVEN

Al een dag of 10 ligt hier een dik pak sneeuw en tot dusver heb ik de verleiding kunnen weerstaan, maar maandagmorgen ben ik toch aan het sneeuwverven geslagen.
Alle lappen van vorig jaar liggen nog ongebruikt, dus ik had me voorgenomen deze winter over te slaan. Maar ik zie nu al die mooie resultaten voorbijkomen en wil het toch ook weer proberen. Drie bloempotten heb ik gevuld met gele en rode Procion van Trapsuutjes. Vorig jaar kreeg ik daar prachtige oranjerode lappen van. Ik ben benieuwd. De potten hangen op en eronder ligt nog een lap in een (alleen voor verven bedoelde) bakplaat.
Ik heb het gedaan op de manier die Nienke me leerde: droge, niet voorbewerkte lappen, sneeuw erop, daarop een theelepeltje verf en dan een theelepeltje soda ash en afsluiten met nog een beetje sneeuw.
Ik ben benieuwd!

1 opmerking:

Jeany zei

wat een leuk idee, ik zag het wel eens op het web, amar nooit iets mee gedaan. Joke, ik ben aan het kijken bij jou of jij al eens met soluvlies hebt gewerkt.. vast denk ik ☺