woensdag 19 december 2012

KERSTKAARTEN

Kaart van Hannie


Gisteren kreeg ik een prachtige kerstkaart van Hannie, zo mooi, die gaat in een lijstje op een mooi plekje.

Eindelijk, eindelijk, kreeg ik gisteren ook de geest wat betreft mijn eigen kerstkaarten.
Ik was begonnen met papieren zakjes die brandwerend zijn gemaakt en waar je dus een waxinelichtje in kunt zetten. Ik dacht die als kerstkaart te versturen, maar op een of andere manier wilde dat niets worden.

Tijdens de kerstmarkt afgelopen weekend had ik met het demonstreren van gelatineprint heel veel vellen krantenpapier bedrukt en toen ik daar vanmorgen naar keek wist ik het ineens (met dank aan Kim Thittichai!). Ik heb haar techniek van gescheurde stroken krantenpapier met daaroverheen geverfde vliesofix waarin je allerlei glitters kunt vastplakken gebruikt.
Vliesofix geverfd dus, met acrylinkt en verdunde acrylverf, waarbij de laatste het fijnst is want bij de acrylinkt krijg je de vliesofix bijna niet los van het papier.
Stroken gescheurd van de 'beprinte' kranten en op blanco kaarten geplakt, vliesofix erop gestreken en met sterretjes, engeltjes en glitters bestrooid en folie erop gestreken

Vandaag nog een partijtje doen en dan kunnen ze op de bus. Misschien moet ik er i.p.v. prettige kerstdagen maar gelukkig nieuwjaar inzetten, want of ze op tijd voor de kerst zullen zijn is natuurlijk de vraag.

12 opmerkingen:

vrouw Hommel zei

Wat een prachtige kaarten heb je gemaakt, zo mooi van kleur. En zo zie je maar ...wie wat bewaart die heeft wat.

Hannie de Beer zei

Dit is prachtig! Die techniek ga ik zeker ook eens proberen voor een map of zo...
Succes verder!

Beth zei

I like your collage cards and in my favorite colors!

Aart zei

Dit is inderdaad een leuke techniek!
http://quiltaart.blogspot.nl

Leny Huneman zei

Ziet er hartstikke mooi uit.

Janny de Roo zei

Eigenlijk zouden we vaker naar Kim moeten kijken....ze kan er wat van....! Vooral zoals jij het nu ook gedaan hebt....echt mooi Joke, het hoeven ook niet altijd traditionele kaarten te zijn...!

iene zei

leuke techniek!
mooi ook, zo'n eigenwijze kerst- (pardon...nieuwjaars-) kaart.
groetjes
Evelyn

Dea zei

Mooi! Leuke techniek inderdaad. En ja, ook een prachtige kaart van Hannie.

christina zei

Ze zien er prachtig uit. Het was het wachten waard

Jeanine zei

Prachtig hoor!

Groetjes,
Jeanine

Christel Sins-Camp zei

Goeie tip voor volgend jaar!

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Prachtige kaarten heb je gemaakt. Hele fijne kerstdagen toegewenst.