donderdag 1 december 2011

UITDAGING!



Toen jullie bovenstaande foto zagen dacht je vast : wat is dit?
Dit dames en heer is : EEN UITDAGING!
Ed Hanssen is een project gestart waarin hij naar iedereen die dat wil een handgemaakt boekje opstuurt (het boekje op de foto dus) met de bedoeling dat je daarvan een kunstwerk maakt.
Zie hierover meer op:
http://www.projectmailartbooks.com/documents/over_projectmailartbooks.html

De eerste serie boekjes wordt vanaf morgen al geëxposeerd in Kunstpost Wijchen.
Mijn "boekje" bestaat uit een paar bladzijden VLOEIPAPIER!
 Ik heb het al een poosje liggen, maar eerst moest natuurlijk het wedstrijdboek af en toen het 2e flagboek, maar nu ga ik er maar eens aan beginnen. Vloeipapier, wat kun je daar nu mee? Alles wat je doet is te zwaar of te nat. Maar vanmorgen wist ik het ineens. Je mag het boek tot van alles vervormen, er is zelfs een deelnemer die een papieren torso heeft gemaakt met gebruik van het papier van het boekje. Ik ga het vloeipapier met gelatineprint bedrukken, dat is een vrij droge verftechniek, verkreukelen en dan op stof plakken. Dan heb ik in ieder geval een stevige basis om een boekje mee te maken.
Wordt vervolgd dus.
Hier kun je al een aantal resultaten zien

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ik ben erg benieuwd wat jij voor uitdaging gaat verzinnen? Ik heb ook wat van de andere inzendingen bekeken, ik denk dat die van jou zeker prachtig wordt!

christina zei

dit gaat m'n pet echt te boven. Dit is geen gewone uitdaging meer maar eentje in drievoud. Kan me heel goed voorstellen dat je daar heel lang over na moest denken wat je er mee ging doen.