maandag 9 mei 2011

Werk OEQC Veldhoven


Gisteren ben ik naar Veldhoven geweest en kon daar gelijk mijn eigen werk ophalen. Mijn nummer werd als eerste afgeroepen, dus ik kon om kwart voor 6 al weg. Ik begreep dat de laatsten pas na 8 uur hun werk konden meenemen. Wat een bofferd he? Het jury rapport was wat nietszeggend (origineel ontwerp en mooi kleurgebruik) maar misschien is dat altijd zo. Ik heb er geen ervaring mee.
Hieronder nog een detail
Ik was blij dat ik niet zo heel vroeg was gegaan want ik was al snel uitgekeken. De winkeltjes waren echt op quilters gericht en dus voor mij niet interessant (alleen 'Mijn Eigen' waar ik weer 3 sjablonen en een paar flesjes acrylinkt heb gekocht). En van de quilts vindt ik alleen de Art quilts interessant. De rest vindt ik wel heel knap gedaan, maar meer ook niet. Er hingen wel een aantal echt prachtige artquilts.
Ik heb nu ook Berthi (van http://berthi.web-log.nl/ ) in het 'echie' gezien, dat is ook wel leuk. En verder was Karina van Zijdelings de enige bekende die ik ben tegengekomen.

Vorige week ben ik ook naar Steenwijk geweest om mijn werk voor Tuinstruinen weg te brengen.

Van links naar rechts: Holle, Brigida, Ostara, Flora, Anna, De Witte Wieven, Tanfana, Nehallennia

Ik heb ook nog een foto binnen gemaakt, waar het beter te zien is.



Alleen Holle is van stof gemaakt. De anderen zijn van Tyvek. Ik heb ervan afgezien om alles met textielverharder te bewerken omdat ik vindt dat de uitstraling van textiel dan verloren gaat.  Bij Flora had ik het borduurwerk verhard, maar ik vindt het dan echt minder worden. Het pluizige is weg.Het zal dus vergaan buiten, maar dat is dan maar zo.
Ik ben heel benieuwd hoe het er straks uitziet in de tuinen.

4 opmerkingen:

Aart zei

Ik heb jouw quiltje zien hangen gisteren in Veldhoven. Erg leuk! Ik heb je niet gezien, maar je kan iedereen daar aardig mislopen.
http://quiltaart.blogspot.com

marjolijn zei

Ik heb je werk ook gezien, was mooi hoor! Volgens mij hing je vlak bij mijn klaprozen. Ik heb je dus ook niet gezien. Aart ben ik wel een paar maal tegengekomen. Mijn quilt werd pas om kwart voo 8 afgeroepen. We waren dus om half 11 's avonds thuis.
gr. Marjolijn

Hannie de Beer zei

Natuurlijk heb je jou werkstuk ook bekeken in Veldhoven! Mooi de bwerkingen in de kleine delen van de spiraal. En ook ik heb nauwelijks bij de winkeltjes gekeken,wel bij textielkunstenaars en Tex Tui. Vond het toch de moeite waard!

Heel bijzonder je werk voor tuinstruinen! Zijn het nederlandse godinnen of heksen?

Catharina Maria zei

Dit vind ik er erg leuk uitzien en zou er best iets meer over willen weten hoe je dit maakt .
Doortje heeft mij de weg gewezen naar jouw blog en ben er helemaal kwijt van .
Lieve groet ♥RINI♥